Koronavirüs Sürecinde Aile Yaşamınızı Yeniden Düzenleyin

Öncelikle sorumluluğunu üstlendiğimiz çocuklarımız ve ileri yaştaki ebeveynlerimizin ruh ve beden sağlıklarını koruyabilmemiz için, her birey önce kendi sağlığını korumalıdır!

Dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar 26 Mart 2020
TRT Çocuk

Koronavirüs sebebiyle yetişkinler; belirsizlik, enfeksiyon kapma korkusu, hayal kırıklığı, sıkılmak, yeterince bilgiye sahip olmamak, sosyal hayatın kısıtlanması, rutinin bozulması, evde yeterince kişisel alanın bulunmaması, finansal kayıplar gibi birçok faktör sebebiyle yoğun stres yaşıyor.

Tüm bu olumsuz duygu ve düşüncelerden kurtulmak yine elimizde! Günlük akışın ve yaşam tarzının değişmesi ile birlikte karşılaşılan yeni duruma uyum sağlanması ve bu zaman diliminin bilinçli ve verimli bir şekilde geçirmeye odaklanmak ile yaşanan kaygı ve olası zararlar en az düzeye indirebilir.

Öncelikle sorumluluğunu üstlendiğimiz çocuklarımız ve ileri yaştaki ebeveynlerimizin ruh ve beden sağlıklarını koruyabilmemiz için, her birey önce kendi sağlığını korumalıdır!

Çalışıyorsanız virüsü eve taşımamak için gerekli önlemleri almalı, evde iseniz bu durumun geçici olduğunu düşünerek sosyal yaşama ara vermeye ve evdeki zamanı etkin kullanmaya, odaklanmalısınız.

Dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar


1- El temizliğine ve sosyal mesafeye dikkat edin.

2- Sağlık Bakanlığı yetkililerinin uyarılarını takip edin ve uygulayın.

3- Çocuklarınızla yakın bir iletişim kurun, onlara neden bir süre evde olmak zorunda olduklarını yaşlarına uygun şekilde anlatın. Sorduklarından fazlasını söylememeye, kavrayış seviyelerinin üzerinde akıllarını karıştırıcı bilgiler vermemeye dikkat edin. Bu, çocukların kaygı seviyesini azaltacağı gibi panik duygusuna kapılmalarını da önler.

4- Bu süreci; iletişimi artırma, ilişkileri güçlendirme fırsatı olarak değerlendirebilirsiniz. Çocuğunuzu günlük rutine dâhil ederek, kişisel yeterliliklerini desteklemek suretiyle öz disiplin gelişimlerine katkı sağlayabilirsiniz.

5- Günlük yaşam rutini oluşturun. Zamanı, uzaktan eğitim, dinlenme, oyun, yemek saati gibi alanlara bölerek, çocukların ihtiyaçlarına göre birlikte ve doğru planlayın. Küçük yaş çocuklar için de, resimli planlama yapılarak göreceği bir yere asılması onları motive edecektir. Yapılan planın uygulanması çok önemli. Zaman aralığını belirtmek ya da küçük hatırlatmalar yapmak çocukların geçişlere kolay uyum sağlamalarına ve belirsizlik hissinden kurtulup sakin kalmalarına yardımcı olur.

6- Günlük rutininize yeni ve yaratıcı parçalar, etkinlikler eklemek çocukların katılımını artırır. Hep birlikte, çok parçalı yapboz yapmak ya da akşamları ailenin tüm üyeleriyle bir oyun oynamak keyifli zamanları artırmayı sağlayabilir. Hatta kendi çocukluğunuzda oynadığınız oyunları birlikte oynayabilirsiniz.

7-Koronavirüsün sebep olduğu kaygı seviyeniz yükseldiğinde, bunu çocuklarla ya da yanlarında konuşmamanız en doğrusu olacaktır. Ilık bir duş almak ya da farklı bir alanda derin birkaç nefes almak sizi rahatlatabilir. Çocuğunuz son duruma dair bir şeyler öğrenmek istediğinde, onda hayata karşı güvensizlik, umutsuzluk, gelecek kaygısı gibi düşünceler oluşturmayacak şekilde kısa bilgiler paylaşabilirsiniz. Bilgilerin güvenilir olduğundan mutlaka emin olun, kaygı arttırıcı sahte haber ve bilgileri kesinlikle anlatmayınız.

8-  Kendinize ve çocuğunuza uygun, evde yapabileceğiniz eğlenceli bedensel aktiviteler belirleyip uygulayın. Fiziksel hareket, kaygı düzeyini azaltmaya da yardımcı olacaktır.

9- Fiziksel bir sosyal uzaklık gerektiren bu dönemde, sosyal ilişkilere önem verilmesi ve sevdiğimiz insanlarla iletişimde kalınması duygusal ve ruhsal sağlığımız için önem taşır. Bu dönemde dostlarınız, akrabalarınız ve özellikle aile büyükleriniz gibi ileri yaştaki sevdiklerinizle, telefon veya görüntülü görüşme ile iletişimi sürdürmeniz hem ailenize hem de onlara iyi gelecektir.

10- Neye ihtiyaç duyduğunuzu en iyi siz bilirsiniz. Açık ve anlaşılır olun. Örneğin, sizi ilgiyle ve sempatiye dinleyen bir kulak, probleminizi sizinle birlikte çözmeye çalışan biri, yeni bir bakış açısı, yeni fikirler ya da iyi bir kahkaha! İhtiyaç duyduğunuz yardımı istemekten çekinmeyin.

Bu süreci güçlendirilen yakın ilişkiler ve kontrol altında tuttuğunuz kaygılarınızla atlatabilirsiniz. 



Önemli Hatırlatma: Bu içerik ilgili uzman danışman tarafından izleyicilerimizi bilgilendirme amaçlı hazırlanmıştır. Kendinizin veya çocuğunuzun sağlığı ile ilgili her konuda, bir tıp doktoruna veya çocuk eğitimi ve psikolojisi alanında çalışan uzmanlara danışmanızı tavsiye ederiz.

YORUMUNUZ / GÖRÜŞÜNÜZ

MESAJINIZ GÖNDERİLİYOR,
LÜTFEN BEKLEYİNİZ...

MESAJINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER. MESAJLARINIZ SAYFAMIZDA YAYIMLANMAYACAKTIR. YALNIZCA İÇERİK GELİŞTİRME AMAÇLI DEĞERLENDİRİLECEKTİR.

FORMDAKİ BAZI BİLGİLER EKSİK.
LÜTFEN GİRDİĞİNİZ BİLGİLERİ GÖZDEN GEÇİRİRMİSİNİZ...

GÖNDER